Wtorek, 25 czerwca 2019 Imieniny Łucji, Witolda, Wilhelma

Ćwiczenie 3. i 4. na okrągłe plecy

2019-01-25 14:17:23 (ost. akt: 2019-01-25 14:37:37)
Kinga Pełka

Kinga Pełka

Autor zdjęcia: Ewa Lubińska

Rozpoczęliśmy nowy cykl ćwiczeń. Tym razem pomagających w walce z plecami okrągłymi. Dzisiaj 3. i 4. ćwiczenie z tej serii. Liczymy, że się państwu przydadzą. Przypominamy, że są to propozycje umieszczone w broszurce pod tytułem "Lidzbark Warmiński bez wad postawy".

Ćwiczenia opracowała Grażyna Rysik— Rakowska.
Modelką jest Kinga Pełka.

Przypominamy.
Przyjmij do świadomości, że istnieje wada i wynikają z niej zagrożenia dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania.
Zapewnij odpowiednie warunki środowiskowe: odpowiednie warunki pracy (biurko, krzesło, ławka szkolna – dostosowane do wzrostu; odpowiednio dobrane oświetlenie), duża dawka ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu, nieprzeciążanie pracą, prawidłowe odżywianie, odpowiednie warunki i dawka snu.

Podejmij regularne ćwiczenia:
— Rozciągające przykurczone mięśnie ( klatki piersiowej);
— Wzmacniające mięśnie osłabione (prostownika grzbietu, głównie odcinka piersiowego, mięśni ściągających łopatki);
— Naucz się przyjmowania postawy skorygowanej oraz wyrób nawyk utrzymywania tej postawy.

PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA:

Ćwiczenie 3.

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem, w okolicy pępka zrolowany kocyk, nogi złączone, ręce wyprostowane, wyciągnięte przed siebie, uniesione jak najwyżej, głowa lekko uniesiona, wzrok skierowany w podłoże, klatka piersiowa przylega do podłoża
Ruch: klaśnięcie wyciągniętymi dłońmi, przeniesienie dłoni nad pośladki i ponownie klaśnięcie
Oddziaływanie: wzmocnienie mięśni, karku, ściągających łopatki, prostownika grzbietu odcinka piersiowego.


Modelka: Kinga Pełka






Modelka: Kinga Pełka




Ćwiczenie 4.

Pozycja wyjściowa: leżenie tyłem, nogi ugięte, stopy stoją na podłożu, ręce splecione palcami założone pod głowę, pod cześć piersiową kręgosłupa (szczyt kifozy piersiowej) włożony zrolowany kocyk
Ruch: ręce wypychają głowę do góry, głowa oporuje
Oddziaływanie: wzmacnianie mięśni karku, mięśni prostownika grzbietu odcinka piersiowego.


Modelka: Kinga Pełka
Polub nas na Facebooku:

Zespół do spraw realizacji projektu

Zespół do spraw realizacji projektu

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB