Poniedziałek, 21 października 2019 Imieniny Celiny, Hilarego, Janusza

Walczymy z okrągłymi plecami [ćwiczenie 1. i 2.]

2019-01-06 20:12:31 (ost. akt: 2019-01-06 20:24:59)
Modelka Kinga Pełka

Modelka Kinga Pełka

Autor zdjęcia: Ewa Lubińska

Rozpoczynamy nowy cykl ćwiczeń. Tym razem pomagających w walce z plecami okrągłymi. Dzisiaj pierwsze dwa z tej serii. Liczymy, że się państwu przydadzą.

Przypominamy, że są to propozycje umieszczone w broszurce pod tytułem "Lidzbark Warmiński bez wad postawy".
Ćwiczenia opracowała Grażyna Rysik— Rakowska.
Modelką jest Kinga Pełka.

Przypominamy.
Przyjmij do świadomości, że istnieje wada i wynikają z niej zagrożenia dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania.
Zapewnij odpowiednie warunki środowiskowe: odpowiednie warunki pracy (biurko, krzesło, ławka szkolna – dostosowane do wzrostu; odpowiednio dobrane oświetlenie), duża dawka ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu, nieprzeciążanie pracą, prawidłowe odżywianie, odpowiednie warunki i dawka snu.

Podejmij regularne ćwiczenia:
— Rozciągające przykurczone mięśnie ( klatki piersiowej);
— Wzmacniające mięśnie osłabione (prostownika grzbietu, głównie odcinka piersiowego, mięśni ściągających łopatki);
— Naucz się przyjmowania postawy skorygowanej oraz wyrób nawyk utrzymywania tej postawy.

PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA:

Ćwiczenie 1.

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem, ręce w pozycji „skrzydełek”, pod pępkiem zrolowany mały wałek z kocyka, nogi złączone, wzrok skierowany w podłoże, klatka piersiowa przylega do podłoża
Ruch: uniesienie do góry wyciągniętej w przód głowy, utrzymanie pozycji przez kilka sekund
Oddziaływanie: wzmacnianie mięśni ściągających łopatki, mięśni karku, prostownika grzbietu odcinka piersiowego.


Modelka Kinga Pełka




Ćwiczenie 2.

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem, pod pępkiem zrolowany wałek z kocyka, ręce wzdłuż tułowia, klatka piersiowa przylega do podłoża
Ruch: uniesienie do góry wyciągniętej w przód głowy, opuszczanie i podnoszenie głowy (dotykanie podłoża nosem)
Oddziaływanie: wzmacnianie mięśni prostownika grzbietu odcinka piersiowego i mięśni karku.



Modelka Kinga Pełka









Modelka Kinga Pełka
Polub nas na Facebooku:

Zespół do spraw realizacji projektu

Zespół do spraw realizacji projektu

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB