Poniedziałek, 10 grudnia 2018 Imieniny Danieli, Bohdana, Julii

Ćwiczenie 9. i 10. na skoliozy

2018-12-07 13:24:02 (ost. akt: 2018-12-07 14:04:26)
Modelka: Lenka Małachowska

Modelka: Lenka Małachowska

Autor zdjęcia: Ewa Lubińska

Od kilku tygodni publikujemy ćwiczenia, które pomagają w walce ze skolioza. Dzisiaj kolejne — dziewiąte i dziesiąte z tej serii.

Przypominamy, że są to propozycje umieszczone w broszurce pod tytułem "Lidzbark Warmiński bez wad postawy".
Ćwiczenia opracowała Grażyna Rysik— Rakowska.
Modelką jest Lenka Małachowska.

Przypominamy.
Przyjmij do świadomości, że istnieje wada i wynikają z niej zagrożenia dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania.
Zapewnij odpowiednie warunki środowiskowe: odpowiednie warunki pracy (biurko, krzesło, ławka szkolna – dostosowane do wzrostu; odpowiednio dobrane oświetlenie), duża dawka ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu, nieprzeciążanie pracą, prawidłowe odżywianie, odpowiednie warunki i dawka snu.

Podejmij regularne ćwiczenia:
— Rozciągające przykurczone mięśnie (mięśnie przykręgosłupowe prawej lub lewej strony)
— Wzmacniające mięśnie posturalne w pozycji skorygowanej – elongacji kręgosłupa: mięśnie prostownika grzbietu, przykręgosłupowe, brzucha, pośladków, ściągające łopatki; Elongacja kręgosłupa — wydłużenie, rozciągnięcie.
— Naucz się przyjmowania postawy skorygowanej oraz wyrób nawyk utrzymywania tej postawy.

PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA:

Ćwiczenie 9.

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem, ręce maksymalnie wyciągnięte do przodu, głowa lekko uniesiona, wzrok skierowany w podłoże, klatka piersiowa przylega do podłoża, w okolicy pępka zrolowany kocyk
Ruch: uniesienie ręki i przeciwnej nogi w górę. Ćwiczenie należy wykonywać naprzemiennie (lewa ręka – prawa noga, prawa ręka- lewa noga. Nogę podnosimy do wysokości 10-15 cm nad podłoże)
Oddziaływanie: wzmocnienie mięśni karku, prostownika grzbietu, pośladków i kulszowo-goleniowych.



Modelka: Lenka Małachowska




Ćwiczenie 10.



Pozycja wyjściowa: stanie w postawie skorygowanej, na głowie znajduje się woreczek
Ruch: przejście do przysiadu, następnie powrót do pozycji stojącej, z utrzymaniem woreczka na głowie
Oddziaływanie: kształtowanie nawyku przyjmowania i utrzymywania postawy skorygowanej.













Polub nas na Facebooku:

Zespół do spraw realizacji projektu

Zespół do spraw realizacji projektu

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB