Poniedziałek, 10 grudnia 2018 Imieniny Danieli, Bohdana, Julii

Ćwiczenie 7. i 8. na skoliozy

2018-11-30 11:05:44 (ost. akt: 2018-11-30 11:10:54)
Ćwiczeni na skoliozy. Model Kacper Kuształo

Ćwiczeni na skoliozy. Model Kacper Kuształo

Autor zdjęcia: Ewa Lubińska

Kontynuujemy ćwiczenia, które pomagają w walce ze skoliozą. Dzisiaj kolejne dwa. Przypominamy, że są to propozycje umieszczone w broszurce pod tytułem "Lidzbark Warmiński bez wad postawy".

Ćwiczenia opracowała Grażyna Rysik— Rakowska.
Modelem jest Kacper Kuształo.

Przypominamy.
Przyjmij do świadomości, że istnieje wada i wynikają z niej zagrożenia dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania.
Zapewnij odpowiednie warunki środowiskowe: odpowiednie warunki pracy (biurko, krzesło, ławka szkolna – dostosowane do wzrostu; odpowiednio dobrane oświetlenie), duża dawka ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu, nieprzeciążanie pracą, prawidłowe odżywianie, odpowiednie warunki i dawka snu.

Podejmij regularne ćwiczenia:
— Rozciągające przykurczone mięśnie (mięśnie przykręgosłupowe prawej lub lewej strony)
— Wzmacniające mięśnie posturalne w pozycji skorygowanej – elongacji kręgosłupa: mięśnie prostownika grzbietu, przykręgosłupowe, brzucha, pośladków, ściągające łopatki; Elongacja kręgosłupa — wydłużenie, rozciągnięcie.
— Naucz się przyjmowania postawy skorygowanej oraz wyrób nawyk utrzymywania tej postawy.

PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA:

Ćwiczenie 7.

Pozycja wyjściowa: siad na taborecie przy ścianie, biodra, plecy i głowa przylegają do ściany
Ruch: maksymalne wyciągnięcie głowy w górę i ułożenie na niej obciążenia (np. ciężkiej książki), utrzymanie pozycji
Oddziaływanie: wzmacnianie mięśni przykręgosłupowych, elongacja kręgosłupa.




Ćwiczeni na skoliozy. Model Kacper Kuształo




Ćwiczenie 8.

Pozycja wyjściowa: siad na taborecie przed lustrem, plecy wyprostowane, ręce ułożone na głowie, łokcie odwiedzione w tył
Ruch: naciskanie dłońmi na głowę z równoczesnym wypychaniem głowy w górę (utrzymanie odwiedzionych w tył łokci). Skontroluj w lustrze poprawność postawy. Zwróć uwagę, aby wypychając głowę w górę nie zadzierać do góry brody.
Oddziaływanie: elongacja kręgosłupa, wzmacnianie mięśni przykręgosłupowych, kształtowanie nawyku postawy skorygowanej.



Ćwiczeni na skoliozy. Model Kacper Kuształo
Polub nas na Facebooku:

Zespół do spraw realizacji projektu

Zespół do spraw realizacji projektu

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB