Poniedziałek, 10 grudnia 2018 Imieniny Danieli, Bohdana, Julii

Kolejne ćwiczenia na skoliozy

2018-11-24 13:07:41 (ost. akt: 2018-11-24 13:18:38)
Modele Kacper Kuształo

Modele Kacper Kuształo

Autor zdjęcia: Ewa Lubińska

Kontynuujemy ćwiczenia, które pomagają w walce ze skoliozą. Dzisiaj kolejne dwa. Przypominamy, że są to propozycje umieszczone w broszurce pod tytułem "Lidzbark Warmiński bez wad postawy".

Ćwiczenia opracowała Grażyna Rysik— Rakowska.
Modele Kacper Kuształo.

Przypominamy.
Przyjmij do świadomości, że istnieje wada i wynikają z niej zagrożenia dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania.
Zapewnij odpowiednie warunki środowiskowe: odpowiednie warunki pracy (biurko, krzesło, ławka szkolna – dostosowane do wzrostu; odpowiednio dobrane oświetlenie), duża dawka ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu, nieprzeciążanie pracą, prawidłowe odżywianie, odpowiednie warunki i dawka snu.

Podejmij regularne ćwiczenia:
— Rozciągające przykurczone mięśnie (mięśnie przykręgosłupowe prawej lub lewej strony)
— Wzmacniające mięśnie posturalne w pozycji skorygowanej – elongacji kręgosłupa: mięśnie prostownika grzbietu, przykręgosłupowe, brzucha, pośladków, ściągające łopatki; Elongacja kręgosłupa — wydłużenie, rozciągnięcie.
— Naucz się przyjmowania postawy skorygowanej oraz wyrób nawyk utrzymywania tej postawy.

PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA:

Ćwiczenie 5.

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem, nogi wyprostowane, złączone, ręce wyprostowane, wyciągnięte w przód, głowa uniesiona, wyciągnięta w przód, wzrok skierowany w podłoże, klatka piersiowa przylega do podłoża
Ruch: równoczesne uniesienie rąk i nóg nad podłogę, następnie przeniesienie rąk w bok, a nóg do rozkroku, potem powrót do połączonych rąk i nóg
Oddziaływanie: wzmacnianie mięśni karku, prostownika grzbietu, pośladkowych, kulszowo-goleniowych.



Modele Kacper Kuształo



Modele Kacper Kuształo




Ćwiczenie 6.

Pozycja wyjściowa: leżenie tyłem, ręce ułożone w tzw. skrzydełka, nogi ugięte, stopy na podłodze
Ruch: uwypuklenie klatki piersiowej, wsparcie ciała na łokciach, biodrach i stopach, następnie uniesienie bioder i wsparcie ciała na łokciach, głowie i stopach
Oddziaływanie: wzmacnianie mięśni karku, prostownika grzbietu, mięśni ściągających łopatki, mięśni pośladków.




Modele Kacper Kuształo




Modele Kacper Kuształo
Polub nas na Facebooku:

Zespół do spraw realizacji projektu

Zespół do spraw realizacji projektu

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB