Poniedziałek, 10 grudnia 2018 Imieniny Danieli, Bohdana, Julii

Walczymy ze skoliozą

2018-11-17 17:05:12 (ost. akt: 2018-11-17 17:20:33)
Modelka: Lenka Małachowska

Modelka: Lenka Małachowska

Autor zdjęcia: Ewa Lubińska

Niedawno opublikowaliśmy dwa pierwsze ćwiczenia, które pomagają w walce ze skoliozą. Dzisiaj kolejne dwa. Przypominamy, że są to propozycje umieszczone w broszurce pod tytułem "Lidzbark Warmiński bez wad postawy".

Ćwiczenia opracowała Grażyna Rysik— Rakowska.
Modele: Lenka Małachowska, Kacper Kuształo.

Przypominamy.
Przyjmij do świadomości, że istnieje wada i wynikają z niej zagrożenia dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania.
Zapewnij odpowiednie warunki środowiskowe: odpowiednie warunki pracy (biurko, krzesło, ławka szkolna – dostosowane do wzrostu; odpowiednio dobrane oświetlenie), duża dawka ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu, nieprzeciążanie pracą, prawidłowe odżywianie, odpowiednie warunki i dawka snu.

Podejmij regularne ćwiczenia:
— Rozciągające przykurczone mięśnie (mięśnie przykręgosłupowe prawej lub lewej strony)
— Wzmacniające mięśnie posturalne w pozycji skorygowanej – elongacji kręgosłupa: mięśnie prostownika grzbietu, przykręgosłupowe, brzucha, pośladków, ściągające łopatki; Elongacja kręgosłupa — wydłużenie, rozciągnięcie.
— Naucz się przyjmowania postawy skorygowanej oraz wyrób nawyk utrzymywania tej postawy.

PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA:

Ćwiczenie 3.

Pozycja wyjściowa: siad skrzyżny, proste ręce wyciągnięte w górę
Ruch: maksymalne wyciąganie naprzemiennie ręki prawej, lewej w górę
Oddziaływanie: elongacja kręgosłupa.




Model: Kacper Kuształo








Ćwiczenie 4.

Pozycja wyjściowa: pozycja niska Klappa (w siadzie na piętach tułów opada na nogi, ręce wyciągnięte do przodu)
Ruch: wyciąganie rąk maksymalnie jak najdalej w przód
Oddziaływanie: elongacja kręgosłupa, rozciąganie mięśni piersiowych.




Model: Kacper Kuształo


Polub nas na Facebooku:

Zespół do spraw realizacji projektu

Zespół do spraw realizacji projektu

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB