Niedziela, 18 listopada 2018 Imieniny Klaudyny, Romana, Tomasza

Zaczynamy ćwiczenia na skoliozy

2018-10-15 15:58:16 (ost. akt: 2018-10-15 16:12:34)

Autor zdjęcia: Ewa Lubińska

Dzisiaj rozpoczynamy kolejny cykl ćwiczeń. Tym razem walczymy ze skoliozą. Przypominamy, że są to propozycje umieszczone w broszurce pod tytułem "Lidzbark Warmiński bez wad postawy".

Ćwiczenia opracowała Grażyna Rysik— Rakowska.
Modelem jest Kacper Kuształo.

Przypominamy.
Przyjmij do świadomości, że istnieje wada i wynikają z niej zagrożenia dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania.
Zapewnij odpowiednie warunki środowiskowe: odpowiednie warunki pracy (biurko, krzesło, ławka szkolna – dostosowane do wzrostu; odpowiednio dobrane oświetlenie), duża dawka ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu, nieprzeciążanie pracą, prawidłowe odżywianie, odpowiednie warunki i dawka snu.

Podejmij regularne ćwiczenia:
— Rozciągające przykurczone mięśnie (mięśnie przykręgosłupowe prawej lub lewej strony)
— Wzmacniające mięśnie posturalne w pozycji skorygowanej – elongacji kręgosłupa: mięśnie prostownika grzbietu, przykręgosłupowe, brzucha, pośladków, ściągające łopatki; Elongacja kręgosłupa — wydłużenie, rozciągnięcie.
— Naucz się przyjmowania postawy skorygowanej oraz wyrób nawyk utrzymywania tej postawy.

PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA:

Ćwiczenie 1.

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem, ręce wyciągnięte w przód, w okolicy pępka umieszczony zrolowany niewielki wałek z kocyka (w celu zapobiegania pogłębiania lordozy lędźwiowej) klatka piersiowa przylegająca do podłoża
Ruch: wysuwanie rąk jak najdalej do przodu
Oddziaływanie: elongacja (rozciąganie) kręgosłupa.







Ćwiczenia 2.

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem (zrolowany kocyk pod pępkiem), ramiona wyprostowane, wyciągnięte w bok, w jednej z dłoni woreczek (lub inny lekki przedmiot- piłeczka tenisowa, chusteczka itp.), klatka piersiowa przylega do podłoża
Ruch: przesunięcie rąk nad podłogą w przód, przekazanie przedmiotu z ręki do ręki, powrót rąk do pozycji w ułożeniu w bok
Oddziaływanie: elongacja kręgosłupa, wzmacnianie mięśni prostownika grzbietu oraz mięśni karku.









Polub nas na Facebooku:

Zespół do spraw realizacji projektu

Zespół do spraw realizacji projektu

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB