Czwartek, 20 września 2018 Imieniny Eustachego, Faustyny, Renaty

Koniec ćwiczeń na płaskostopie

2018-09-05 14:26:02 (ost. akt: 2018-09-05 14:42:27)
Ćwiczenie 11. na płaskostopie

Ćwiczenie 11. na płaskostopie

Autor zdjęcia: Ewa Lubińska

Dzisiaj kończymy cykl przykładowych ćwiczeń na płaskostopie. Przypominamy, że są to propozycje umieszczone w broszurce pod tytułem "Lidzbark Warmiński bez wad postawy".

Ćwiczenia opracowała Grażyna Rysik— Rakowska.
Dzisiaj modelem jest Kacper Kuształo.

Ćwiczenie 9.

Pozycja wyjściowa: siad na krześle, stopy ustawione równolegle
Ruch: uniesienie wewnętrznych krawędzi stóp z równoczesnym podkurczeniem palców;
Oddziaływanie: wzmacnianie mięśni wysklepiających stopy.

Ćwiczenie 9. na płaskostopie


Ćwiczenie 10.

Pozycja wyjściowa: siad na krześle
Ruch: podkurczone palce jednej stopy przesuwają się po łydce drugiej (drapanie łydki palcami stopy). Ćwiczenie należy wykonywać naprzemiennie raz lewa, raz prawa noga
Oddziaływanie: wzmacnianie mięśni wysklepiających stopy.

Ćwiczenie 10. na płaskostopie


Ćwiczenie 11.

Pozycja wyjściowa: leżenie tyłem (na plecach), nogi wyprostowane, jedna stopa pod drugą
Ruch: stopa naciska na podeszwę drugiej stopy, powodując jej zgięcie grzbietowe. Ćwiczenie należy wykonywać naprzemiennie raz lewa, raz prawa noga. Ćwiczenie można wykonać leżąc w łóżku tuż po przebudzeniu, przeciągając się
Oddziaływanie: rozciąganie mięśnia trójgłowego łydki.

Ćwiczenie 11. na płaskostopie

Rozciągaj mięsień trójgłowy łydki stojąc przy umywalce, podczas mycia zębów. Zrób krok wyprostowaną nogą w tył (noga z przodu ugięta w kolanie), spychaj piętę tylnej nogi do podłogi (ćwicz naprzemiennie raz jedna raz druga noga). Chodz na boso przy maksymalnym wspięciu na palcach, pamiętając o korekcie całej sylwetki (brzuch lekko wciągnięty, czubek głowy wyciągnięty maksymalnie w górę, ramiona odwiedzione w tył i opuszczone w dół).
Polub nas na Facebooku:

Zespół do spraw realizacji projektu

Zespół do spraw realizacji projektu

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB